Hoe kan ik de app downloaden op mijn telefoon?
- Heb je een iPhone? Ga op jouw telefoon naar de App Store.
- Heb je een Android telefoon? Ga op jouw telefoon naar Google Play.
- Klik in de App Store/Google Play op de ‘loep’ en zoek de Vitalys app.
- Heb je de Vitalys app gevonden? Klik dan op ‘download’. De app verschijnt dan op je telefoonscherm.
Hoe kan ik inloggen in de app?
Open de Vitalys app op je telefoon. Vul je gebruikersnaam in. Dit is je e-mailadres.
Wat betekent: inloggen met twee-factor-authenticatie (2FA)?
Dit is een extra veilige manier van inloggen. Eerst geef je je gebruikersnaam en wachtwoord in. Daarna moet je ons op een tweede manier – met een code - laten weten dat jij inlogt. We weten dan zeker dat jij het bent en niet iemand die zich voordoet als jou. Zo beschermen we jouw persoonlijke gegevens.
Hoe werkt twee-factor-authenticatie?
Na het invoeren van je wachtwoord krijg je een mail met daarin een code. Deze code vul je in de Vitalys app in. Zo weten we zeker dat jij op dat moment inlogt en zijn je persoonlijke gegevens goed beschermd.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten: wat nu?
Met de Vitalys app is het mogelijk je wachtwoord opnieuw in te stellen:
- Voer je e-mailadres in. Je ontvangt een e-mail met daarin een link.
- Open deze mail op je telefoon en klik op de link.
- Stel een nieuw wachtwoord in.
- Log in met je nieuwe wachtwoord.
Inloggen lukt niet. Wat kan ik doen?
- Controleer eerst of je e-mailadres en wachtwoord kloppen.
- Zie je het scherm om de beveiligingscode in te vullen? Dan heb je je inloggegevens goed ingevoerd.
- Kom je niet in het scherm waar je de code moet invullen? Stel dan je wachtwoord opnieuw in.
- Lukt het instellen van je wachtwoord niet? Neem dan contact op met Vitalys. Bel: 088 - 005 5970.
Welke persoonlijke gegevens gebruiken jullie in de app?
In de app gebruiken we de volgende gegevens:
- volledige naam
- e-mailadres
- profielfoto
- operatiedatum
- door jou ingevoerde eetmomenten
- antwoorden op de opdrachten/vragen in de app
Ik heb ingesteld dat ik meldingen wil ontvangen van de Vitalys app. Toch krijg ik deze meldingen niet. Hoe los ik dit op?
- Ga naar de instellingen van je telefoon.
- Zoek hier naar de Vitalys app.
- Geef Vitalys toegang tot ‘Meldingen’.
Waar kan ik terecht met (technische) vragen over de app?
Neem contact op met onze spreekuurassistentes aan de balie of bel: 088 - 005 5970. Zij helpen je graag verder!
Wat kan ik allemaal met de Vitalys app?
De Vitalys app is bedoeld om jou doorlopend te ondersteunen. Rondom je operatie en bij het eigenmaken van je nieuwe leefstijl.
- Overzicht: hier vind je korte opdrachten en leestips.
- Eetmomenten: hier plan je jouw eetmomenten en stel je jouw dagmenu samen. Je ontvangt voor elk eetmoment automatisch een melding. Ook kun je bijhouden wat je gegeten hebt.
- Informatie: hier vind je informatie over verschillende onderwerpen. Klik maar op een gekleurd vak!
- Agenda: hier zie je in welke fase van het behandeltraject je zit.
- Memokaart: dit is jouw geheugensteuntje. Wat zijn voor jou lastige momenten om je leefstijl vol te houden? En wat doe je in die situatie? Vul het in!
Hoe werkt de memokaart in de Vitalys app?
- Vul bij ‘triggers’ in wat voor jou lastige momenten zijn: momenten waarop je snel afwijkt van je dijkje.
- Vul bij ‘grip houden’ in wat je in zo’n lastige situatie tegen jezelf kunt zeggen. En wat je in zo’n lastige situatie kunt doen om je toch aan je dijkje te houden.
Hoe houd ik mijn eetmomenten bij in de Vitalys app?
- Klik op de knop ‘Vul eetmomenten in’.
- Klik op de dag van de week.
- Klik op het eetmoment dat je wilt registreren.
- Vul bij ‘tijdstip’ in hoe laat je begon met eten.
- Vul bij ‘eetplek’ in waar je hebt gegeten.
- Vul bij ‘wat heb je gegeten?’ in welke producten je toen hebt gegeten. Je hoeft je eten niet af te wegen.
- Vul in hoeveel eetdrang je had voor het eetmoment.
- Vul in of je voor je gevoel te veel hebt gegeten.
- Bij ‘bijzonderheden’ kun je invullen of gebeurtenissen, gedachten en/of gevoelens jouw eetgedrag hebben beïnvloed.