Cookiemelding

Om je beter van dienst te kunnen zijn, maakt Vitalys gebruik van cookies. Als je onze website blijft gebruiken, ga je akkoord met deze cookies. Lees voor meer informatie ons cookiestatement.

  1. Home
  2. Nieuws
  3. Tevredenheid onder patiënten ook in 2017 hoog

Tevredenheid onder patiënten ook in 2017 hoog

Nieuws
28-11-2017: Net als in 2016 krijgt Vitalys ook dit jaar een 8,1 van haar patiënten. 669 patiënten hebben hun mening gegeven over o.a. de communicatie, het voortraject, de voorlichting, de operatie, de medewerkers en het natraject. De patiënten zijn dus zeer tevreden.

Dit blijkt ook uit de Net Promotor Score (in welke mate zou een patiënt Vitalys graag aanbevelen bij vrienden/familie): de score is dit jaar 47 (2016: 44). Dit is een zeer hoge score.

Wat is goed en wat kan er beter?

De belangrijkste positieve punten die patiënten aangaven in dit onderzoek zijn de deskundigheid van de chirurg, verpleegkundigen en verpleegkundig specialist. Ook de opname en operatie worden positief ervaren. Maar natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. De belangrijkste verbeterpunten gaan allemaal over het natraject. Maar ook is aangegeven dat we beter het verschil tussen Vitalys, Rijnstate en de NOK moeten benoemen. En dat we meer moeten communiceren over de gevolgen of bijwerkingen van een maagverkleining. Alle verbeterpunten op de diverse onderwerpen worden door Vitalys bekeken en als het mogelijk en nodig is aangepast.

Door wie wordt het onderzoek uitgevoerd?

Ieder jaar wordt dit tevredenheidsonderzoek uitgevoerd door Bosgra Onderzoek. Bosgra is en onafhankelijk onderzoeksbureau dat sinds 2009 onderzoeken uitvoert voor verschillende klinieken.

Lees meer over patiënttevredenheid