Cookiemelding

Om je beter van dienst te kunnen zijn, maakt Vitalys gebruik van cookies. Als je onze website blijft gebruiken, ga je akkoord met deze cookies. Lees voor meer informatie ons cookiestatement.

Groente en fruit

Groente en fruit (groen)

Groenten leveren voedingsvezels, vitamines en mineralen. De richtlijn is om twee groentelepels groenten (100 gram) per dag te gebruiken. Dit is de minimale hoeveelheid. Je kunt alle soorten groenten gebruiken.

  • Verse groente
  • Voorgesneden groente
  • Diepvriesgroente zonder toegevoegd suiker en zout
  • Groente in blik of glas zonder toegevoegd suiker of zout
  • Gepureerde groente zonder toegevoegd suiker of zout
  
  • Groente in blik of pot met toegevoegd suiker of zout
  • Groentesap
  • Groente a la crème 
  

Eet elke dag 2 stuks fruit. Hiermee bedoelen we vers fruit en geen vruchtensappen! Zorg voor voldoende afwisseling.

  • Vers fruit
  • Voorgesneden fruit
  • Diepvriesfruit zonder toegevoegd suiker
  • Gedroogd fruit zonder toegevoegd suiker (beperkt, maximaal een handje per dag) 
  • Fruit in blik op sap (beperkt) 
  
  • Fruit in blik op siroop
  • Vruchtensap
  • Gedroogd fruit met toegevoegd suiker