Cookiemelding

Om je beter van dienst te kunnen zijn, maakt Vitalys gebruik van cookies. Als je onze website blijft gebruiken, ga je akkoord met deze cookies. Lees voor meer informatie ons cookiestatement.

  1. Home
  2. Maagverkleiningen
  3. Onze resultaten
  4. Patiënttevredenheid

Onderzoek Vitalys

Omdat wij het belangrijk vinden dat onze cliënten tevreden zijn over de behandeling die zij bij ons krijgen, vragen wij ook alle patiënten om onze eigen vragenlijst in te vullen. De vragen hebben betrekking op het voortraject, de operatie en de opname en het natraject.

Bekijk hier de resultaten

Bosgra Onderzoek

Bosgra Onderzoek is een onafhankelijk onderzoeksbureau dat sinds 2009 onderzoeken uitvoert voor verschillende klinieken. Ieder jaar doet het bureau een klanttevredenheidsonderzoek voor Vitalys.

Samenvatting uit het laatste rapport

Voor het onderzoek van deel 1 (voortraject en operatie) van dit onderzoek over de periode 1 oktober 2017 t/m 30 september 2018 hebben 706 patiënten hun mening gegeven. Deel 2 van dit onderzoek, over het natraject, beslaat de periode maart 2017 t/m februari 2018. Hier hebben 573 patiënten hun mening gegeven. 

Het rapportcijfer voor de totaalindruk van Vitalys is een 8,0 (score 2017: 8,1). De operatie op de afdeling Bariatrie in Rijnstate scoort het hoogst met een 8,5. Het natraject bij de Nederlandse Obesitas Kliniek scoort met een 7,4 het laagst. De patiënten zijn dus over het algemeen tevreden. Dit blijkt ook uit de Net Promotor Scores (in welke mate zou een patiënt Vitalys graag aanbevelen bij vrienden/familie): de NPS-score voor het voortraject en operatie is 49*. Dit is een zeer hoge score. De NPS-score voor het natraject is 40.

*Voor de berekening van de Net Promotor Score wordt één vraag gesteld: Hoe waarschijnlijk is het dat u ons zult aanbevelen aan een vriend of collega? De patiënt vult een score van 1 t/m 10 in. De Net Promotor Score is het percentage patiënten dat de score 9 of 10 geeft (de promotors) minus het percentage patiënten dat een 0 t/m 6 geeft (de criticasters). Voor het voortraject/operatie was dit 55% - 6 % = 49%. Voor het natraject was dit 46% - 6 % = 40%.

Positieve en verbeterpunten

De belangrijkste positieve punten in dit onderzoek zijn:

  • het schoon werken
  • het vertrouwen in de deskundigheid van de zorgverleners
  • het vertellen van de voor- en nadelen van de behandeling/operatie
  • het goede luisteren door de zorgverleners
  • de aandacht voor veiligheid
  • de deskundigheid van de chirurg, verpleegkundigen en verpleegkundig specialist 
  • de operatie

De belangrijkste verbeterpunten zijn de inhoud, opzet van het natraject bij de Nederlandse Obesitas Kliniek. Dit geldt ook voor de informatie die men ontvangt tijdens het natraject.