Cookiemelding

Om je beter van dienst te kunnen zijn, maakt Vitalys gebruik van cookies. Als je onze website blijft gebruiken, ga je akkoord met deze cookies. Lees voor meer informatie ons cookiestatement.

  1. Home
  2. Maagverkleiningen
  3. Onze resultaten
  4. Patiënttevredenheid

Onderzoek Vitalys

Omdat wij het belangrijk vinden dat onze cliënten tevreden zijn over de behandeling die zij bij ons krijgen, vragen wij ook alle patiënten om onze eigen vragenlijst in te vullen. De vragen hebben betrekking op het voortraject, de operatie en de opname en het natraject.

Bekijk hier de resultaten

Bosgra Onderzoek

Bosgra Onderzoek is een onafhankelijk onderzoeksbureau dat sinds 2009 onderzoeken uitvoert voor verschillende klinieken. Ieder jaar doet het bureau een klanttevredenheidsonderzoek voor Vitalys.

Samenvatting uit het laatste rapport

Voor het onderzoek over de periode 1 oktober 2016 t/m 30 september 2017 hebben 669 patiënten hun mening gegeven. Het rapportcijfer voor de totaalindruk van Vitalys is een 8,1 (score 2016: 8,1). De patiënten zijn dus zeer tevreden. Dit blijkt ook uit de Net Promotor Score (in welke mate zou een patiënt Vitalys graag aanbevelen bij vrienden/familie): de score is dit jaar 47* (2016: 44). Dit is een zeer hoge score.

Voor de berekening van de Net Promotor Score wordt één vraag gesteld: Hoe waarschijnlijk is het dat u ons zult aanbevelen aan een vriend of collega? De patiënt vult een score van 1 t/m 10 in. De Net Promotor Score is het percentage patiënten dat de score 9 of 10 geeft minus het percentage patiënten dat een 0 t/m 6 geeft. Voor Vitalys was dit 54% - 7 % = 47%.

Positieve punten

De belangrijkste positieve punten die patiënten aangaven in dit onderzoek zijn de deskundigheid van de chirurg, verpleegkundigen en verpleegkundig specialist. Ook de opname en operatie worden positief ervaren.