Cookiemelding

Om je beter van dienst te kunnen zijn, maakt Vitalys gebruik van cookies. Als je onze website blijft gebruiken, ga je akkoord met deze cookies. Lees voor meer informatie ons cookiestatement.

Voorbereiden op je afspraak

Eerste keer naar Vitalys

Kom je voor het eerst naar Vitalys en ben je ook niet eerder in Rijnstate geweest? Dan moet je je eerst inschrijven. Dit doe je bij de Registratiebalie in de hal van het ziekenhuis. Je ontvangt dan een Rijnstatekaart met een streepjescode waar je persoonlijke gegevens op staan. Het inschrijven duurt ongeveer tien minuten. 

Verder neem je de eerste keer altijd het volgende mee:

  • een geldig identiteitsbewijs (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart);
  • verwijsbrief van je huisarts;
  • een overzicht van de medicijnen die je gebruikt. Dit kun je opvragen bij je apotheek;
  • je verzekeringsgegevens (zorgpas of het polisblad van je zorgverzekering);


Bij de volgende afspraken is alleen je Rijnstatekaart meenemen voldoende.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Als je gegevens wijzigen, bijvoorbeeld als je verhuist of verandert van zorgverzekeraar of huisarts, dan is het belangrijk dat wij dit weten. Je kunt deze gegevens aanpassen bij de registratiezuil in de centrale hal of digitaal via Mijn Rijnstate

Patiënte staat bij aanmeldzuil en kijkt op het scherm

Aanmelden bij de polikliniek

Bij Vitalys meld je je aan bij de medewerkster aan de balie. Je laat hier je Rijnstatekaart zien. Bij de meeste andere poliklinieken in Rijnstate kun je je inmiddels aanmelden met je Rijnstatekaart bij de aanmeldzuil. Dit doe je door de streepjescode van de Rijnstatekaart te scannen. Daarna kun je in de wachtruimte gaan zitten. Je hoeft je dan niet meer te melden bij de balie.


Telefonisch contact met Vitalys

Wanneer je belt met Vitalys met vragen over je aanmelding, de planning van je operatie of met medische klachten dan vragen wij je altijd naar je patiëntennummer van Rijnstate. Dit nummer staat op je Rijnstatekaart. Belt je partner, familielid of begeleider met vragen die jouw aangaan, dan doen we hetzelfde. Alleen met een patiëntennummer mogen we gegevens van patiënten opzoeken en delen.

Gesprek met je arts of verpleegkundige

In tien minuten een gesprek voeren met je arts is een hele kunst. Tijdens het gesprek worden belangrijke dingen besproken over je gezondheid en je behandeling. Gebruik onze tips voor bij de arts om je goed voor te bereiden op je gesprek.